woensdag 14 maart 2012

Het begin

 
Vanaf mijn 6 jaar heb ik al een modeltrein gehad. Mijn eerste begin set was een Trix international. Een locomotiefje wat rails en een trafo. Genoeg om rondjes te rijden door de slaapkamer.

Als je wat ouder wordt begin je dan mat wat modelbouw, en daarna wil je deze twee wel eens samen voegen.

Daarom ben ik ooit samen met mijn zoon begonnen om een baan op te zetten. Helaas is dit project door omstandigheden nooit tot een einde gekomen.
Nu een aantal jaartjes later wil ik toch weer een poging gaan wagen. De zolder op gemeten, wat tweede hands spulletjes gekocht, en de muur in de blauwe latex gezet. Deze hadden we toch nog een restje staan.

We hadden ook nog een aantal aluminium stellingkastjes staan. Deze kunnen goed dienst doen, om voor de eerste uitprobeerselen het spoor uit te leggen.
Hierop wat houten panelen gelegd, en de eerste proefsporen kunnen gelegd worden.














De dozen met tweede hands spullen er bij gepakt en bouwen maar.






Wat rails neergelegd, wat huisje geplaatst trein op de rails, en de eerste indruk is er al

Het rijdend materieel bestaat uit Fleishmann, Piko en Lima.

De twee tunnels zullen vervangen worden door echte bergen, van papier manche op kippengaas, styrodeur platen afgewerkt met gips en dan geverfd en afwerken met gras en bomen.

Via dit blog zal ik de hele bouw van mijn spoorweg in kaart brengen voor ieder die maar geïnteresseerd is.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten