vrijdag 9 augustus 2013

Draaibrug

Nu het weer wat minder warm is, en ik geniet van mijn vakantie, heb ik het bouwen weer opgepakt.
Een medeforum lid had tijdens zijn vakantie een draaibrug voor mij meegenomen.
Afgelopen week ben ik begonnen met het bouwen hiervan.


De Dapol bouwpakketten zijn altijd maar in een kleur. Maar het mooiste resultaat krijg je als je zelf schildert en weaterd.  Dus de blikjes verf en poeder maar opgezocht.

Voordat ik met schilderen begon, eerst maar een kuil gemaakt waar de brug in komt te liggen.
Uit onze winkel heb ik nog wat spullen overgehouden waar ik in de modelbouw nog wat mee zou kunnen. Zo ook een rol met beschermmat voor onder het aquarium. Deze was precies de dikte van de hoogte van de brug. Hier een cirkel uit gesneden en de mat op een plaatje spaanplaat geplakt.
Als eerste afwerking vervolgens nog een oude papieren grasmat er op geplakt, welke ik later nog als verwilderd grasland ga bewerken.
Vervolgens een betonrand gemaakt.

Hierna gaan schilderen en weateren met tot nu toe het onderstaande resultaat.


Het tegelpad in het midden moet nog bewerkt worden. Net als het gras.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten