zondag 1 april 2012

Bomen maken

Omdat wij onze baan een beetje Duits/ Oostenrijks / Zwitsers gaan maken, met wat heuvels en bergen kunnen de bomen natuurlijk niet ontbreken.

Nu kun je bomen kopen, en zelf maken. Een beetje boom kopen kost al gauw een 30 euro per stuk, en als je er dan een stuk of 50 nodig heb dan wordt dat een hele dure aangelegenheid.
Dan maar op internet op zoek naar manieren om zelf bomen te maken, ook hierin zijn weer verschillende manier.



Zelf had ik al wel ervaring met sisaltouw.

Maar vind dit toch geen heel erg natuur getrouwe bomen. Zeeschuim is ook wel een heel mooi product om bomen te maken, echter dit is een natuurproduct en blijft een beetje teer. Een tweede nadeel is dat je dit per doos koopt, en niet alle takjes even mooi zijn om bomen te maken, en je dus met veel restanten blijft zitten.



Nou had een goede kennis van ons al eens verteld dat hij zelf bomen maakte, Dus maar een zondagje bij hun op bezoek voor een cursusje bomen maken.

Zelf was hij gestopt met de modelbouw, dus mocht ik al zijn mallen en spullen voor het maken van bomen hebben. Ook had hij nog een aantal bomen staan, die hij ooit als eerste gemaakt had, wat minder mooie, maar in het midden en achter moeten ook bomen komen, dus dat maakt niet zo veel uit.

Zo de eerste bomen dus al binnen.
Na wat uitleg, alles mee naar huis genomen, en met de half af producten die ik meegekregen heb, maar zelf wat aan het stoeien gegaan.

 
Ook mijn eerste exemplaren zijn niet de allermooiste, maar ik weet wat ik fout gedaan heb, dus de volgende bomen zullen vast mooier worden.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten