dinsdag 24 april 2012

Raadhuis

Na een tijdje niks te hebben laten horen hier op de blog, maar eens laten zien waar ik mee bezig geweest ben in de tussen tijd.
Na eerst voorzichtig wat kleinere gebouwen gemaakt te hebben, was het tijd voor wat groter werk.
Zoals al eerder omschreven hadden wij op de beurs in Joure een aantal pakketten meegenomen. Een hiervan was het Raadhuis Leer, van de firma Kibri.
Duidelijk was in ieder geval dat dit geen klusje was voor een avond. Bij het openen van de doos, meteen al het eerste probleem. Waar vind ik de stukjes die ik nodig heb, om mee te beginnen. Kibri heeft er duidelijk voor gekozen om bij het maken van de mallen, een voor hun makkelijke indeling te maken, maar voor de gebruiker een ramp om wat terug te vinden.
Eerst dus maar eens zien uit te vinden of er enige logica in al deze stukjes zit.
Door de stukken te sorteren op de 100 tallen komt er al wat orde in de chaos,en zijn de onderdelen voor plaatje een snel gevonden.
Het uitsnijden, bijvijlen, passen en in elkaar zetten kan beginnen.
Ook hierbij kom ik al snel tot de conclusie dat het volgen van de bouwtekening niet altijd de meest logische volgorde is.
Kibri wil dat ik kleine tere onderdeeltjes al ga plaatsen in het begin van het bouwen, terwijl ik deze nog makkelijk kan plaatsen aan het einden.
Hekjes, en lantaarntjes zijn gedoemd om er weer af gestoten te worden, als je de platen nog zo vaak ik handen krijgt. Dus deze nog maar even tot het einde laten liggen.

Uiteindelijk na een weekje of 3, nee echt niet iedere dag op de bouw geweest, is het dan eindelijk zover dat het gebouw klaar is. Nu alleen nog een keertje weateren, waarna het op het plein in het dorp geplaatst kan worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten