maandag 14 mei 2012

Weatheren van de watermolen

Nu de baan vorm begint te krijgen, wordt het ook tijd dat de eerste huisjes op hun plaats komen. Voordat ik deze ga plaatsen, moeten ze eerst natuurlijk geweatherd  worden. Omdat ik dit nog nooit eerder gedaan heb, zoek ik tussen de oude huisjes, die ik meegekregen heb bij mijn eerste rail materiaal, een gebouw. Mijn keuze valt hierbij op een oud loodsje. Na dit loodsje aandachtig bestudeerd te hebben, en voor mezelf bedacht te hebben wat ik ga doen, pak ik de juiste kleuren poeder erbij.
 Allereerst ga ik het dak vervuilen, met een tintje donkerder breng ik wat vervuiling aan, gevolgd door wat groen, als algengroei, zowel op het dak, als langs de onderkant. Dan nog wat doffe plekken in het hout van het huisje en de deuren. Hoewel ik niet helemaal tevreden ben met het resultaat, weet ik wel wat er zoal fout is gegaan bij dit gebouwtje, en durf ik het aan om een nieuw gebouw te gaan bewerken.
Dit gaat dan de watermolen worden. Ook hier weer het dak vervuild, met een donkere tint. Het hout verweerd, en wat lichte vuilplekken.
De grond bezaaid met een fijne gravel, en hier en daar een plukje onkruid.
Moet zeggen dat ik zelf niet ontevreden ben over het eerste resultaat. 


1 opmerking: